Skip to content

Johansson och Tollefsen

April 2, 2013

Läser att Andreas Johansson reagerade på en utvisning på Ole-Kristian Tollefsen med att kasta en flaska i golvet.

Ingen stor sak egentligen och jag är väl inte rätt man att uttala mig eftersom jag ser ganska lite hockey nuförtiden och inte sett situationen. MEN måste bara tycka till ändå. För mig är det helt obegripligt hur man kan bete sig så i Johanssons position.

Jag betedde mig också som honom när jag spelade hockey. Jag var ung och hade alldeles för mycket frustration i kroppen då. Att en vuxen man, och tillika tränare, beter sig så är för mig obegripligt. Tar inte Färjestads ledning ett snack med Johansson (de borde de förresten gjort för länge sedan) tycker jag det är tjänstefel. Han har ett ansvar att hålla sig kall och som tränare måste han ta det. Ett sådant beteende kan omöjligt sända rätt signaler till sina spelare i första hand och supportrar/ungdomar i andra hand. En spelare som beter sig illa har jag lite mer förståelse för.

Själva situationen har jag inte sett och kan inte uttala mig om. Men, måste också säga att jag är ytterst trött på gnället om att Tollefsen får för mycket utvisningar. Det jag sett så borde han få långt mycket fler utvisningsminuter än han faktiskt får. Han ligger hela tiden lite över gränsen och jag tycker att han kommer undan många situationer just för att det är han. Domarna kanske känner att de inte kan ge samma spelare utvisningar hela tiden? Han samlar i varje match på sig ett gäng situationer och till slut måste domarna blåsa. Då kan det nog ofta bli i till synes billiga situationer, men man kan inte titta på en enskild situation med spelare som honom.

Ha en riktigt god natt!

Leave a Comment

Leave a Reply

