Skip to content

Sämsta idén av Uefa någonsin

December 6, 2012

Läser på Aftonbladet att UEFA ska sprida ut EM-slutspelet över ett stort antal arrangörsländer. Jag håller med Erik Niva i allt han säger. Varför ändra ett fungerande koncept till något som lätt riskera urvattna hela turrneringen? Återigen tar man beslut som inte är positiv ur supportersynpunkt. Visst jag förstår att man kanske tänker sig att ett utspritt mästerskap ger fler människor chans att se matcherna, men hela grejen med ett mästerskap är ju (väl?) att ett koncentrerat mästerskap skapar en större hype och en större folkfest. Minns när jag var i Berlin 2006 under VM och den fantastiska gemenskap som fanns mellan fans från hela Europa. Allt som är bra med ett mästerskap försvinner nu.

Här skriver UEFA om sitt påhitt, men ingenstans i denna artikel hittar jag en förklaring till varför man väljer denna fullständigt idiotiska lösning. Jag gissar att den enda vettiga förklaringen är ekonomi, på något sätt kan man säkert krama ut mer pengar med denna idé.

Så, nu fick jag skriva av mig lite. Hade en gång i tiden en tanke på att starta en blogg med namnet Fotbollsgnäll där jag skulle gnälla om fotboll. Använder denna istället. Räkna med fler gnälliga inlägg framöver.

From → Fotbollsgnäll

Leave a Comment

Leave a Reply

