Skip to content

Är Alva ett A-barn?

November 6, 2012

Så här en stund före matchstart i Champions League är det dags att skriva om något som inte har med fotboll eller betting alls att göra. Om Alva, dvs dottern.

I morse en stund före kl åtta ringde telefonen, det var min fru Linnéa. Trodde jag. För när jag svarade så var det fyraåriga dotter Alva som var i luren. Hon hade tråkigt för att mamma skrapade rutorna på bilen innan de kunde åka till dagis. Alva ringde mig och frågade om inte jag kunde hämta henne lite tidigare idag från dagis, kanske klockan tre (hon brukar hämtas kl fyra). Jag svarade att jag kunde nog inte komma till tre, men jag skulle skynda mig så mycket jag kunde så kanske jag kunde komma lite tidigare. Hon nöjde sig med det svaret.

När hon sedan blivit lämnad på dagis ringde Linnéa till mig och frågade om Alva ringt mig. Det hade hon ju, men jag var helt övertygad om att Linnéa ringt upp mig åt henne. Så var tydligen inte fallet. Alva är fyra år och nu undrar jag.

Hur kan en fyraåring förstå vad klockan tre är? Alltså, att klockan tre är tidigare än klockan fyra? Och hur i hela världen kan en fyraåring veta hur man ringer upp sin pappa på mammas mobiltelefon? Är det ett A-barn vi har eller kan fyraåringar sådant idag?

Nu ska jag kolla om det finns någon sanning i ett spännande transferrykte jag hört talas om. Återkommer kanske om det någon dag…

From → In Swedish

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. A-barn? | Linnéa Etc.

Leave a Reply

