Skip to content

Antal tolvor, elvor och tior vid tretton rätt på Stryktips – del II

August 16, 2012

I ett tidigare inlägg visade jag hur man räknar ut antalet rader med tolv, elva samt tio rätt när man får tretton rätt på ett multiplikativt system på stryktipset (och såklart också på europatipset). Eftersom alla inte direkt förstår hur formlerna skall användas har jag skapat ett enkelt Excel-dokument där man själv fyller i antalet garderingar och som sedan automatiskt räknar ut antalet tolvor, elvor och tior. Det finns också möjlighet att fylla i utdelningen för respektive vinstklass. Den totala vinstutbetalningen räknas då automatiskt ut. För att förstå formlerna som använts i arket hänvisar jag till ovanstående länk.

Klicka här för att ladda hem Excel-dokumentet.

11 Comments
  1. A.S. permalink

    Helt jäkla strålande!!! Tack!

  2. Tack själv. Det värmer.

  3. Jonny permalink

    Grym bild

  4. Troy permalink

    Perfekt! Hade 12 rätt idag på mitt system med en helgardering och fem halva. Gav 1526 kr enligt din uträkning. Tack för hjälpen.

  5. Anonymous permalink

    mycket bra exel fil, tusen tack!
    mvh, Afshin

    • Var så god! Funderar på att skapa en liknande för fler spel, V75 etc. Håll utkik över helgen.

  6. Ludde permalink

    Hej Martin!
    Tack för excelformler. Kul att se att det finns andra “nördar” på Excel. Underbart program. Bra utförd programmering. Tog mig friheten att utveckla det lite med att lägga upp en databas och sedan bara knappa in det system som är spelat så kommer rätt antal rader upp. Kanske ett ark för Måltipset oxå?

    Ludde

    • Tack så mycket!

      Tänkt fixa precis det du gjorde och också Måltips, trav osv. Ska bara orka…

      • Ludde permalink

        Tack själv. Håller på att fundera lite på måltips. dessutom lägga till en “rullist” för det antal rader du spelar eller rättare sagt det system du spelar så får du rätt antal rader. Upphämtat från databas jag gjorde. Provad att titta på de excelfiler som SvSp håller med, men de var inte mkt att ha.
        Kommer att åka bort ett tag nu, men om jag kan så hjälper jag gärna till. Excel är ett underbart program och det finns otroliga finesser att leka med. Kör Mac. Det blir lite annorlunda från PC-världen, men det fungerar.

        Ludde

      • Jag ska nog försöka ta detta lite längre om ett tag. På semester just nu, och sedan ganska mkt jobb, men snart så. Vill säkert ha lite hjälp. Återkommer i så fall.
        Jag är absolut ingen Excel-kung, det där arket var egentligen det första ordentliga uträkningar jag gjort i Excel…

Trackbacks & Pingbacks

  1. Mall för antal tolvor, elvor och tior vid tretton rätt på Stryktips | Linnéa Etc.

Leave a Reply

