Skip to content

Twar?

June 16, 2012

Jag är sjuk omvartannat hela tiden. Ingen direkt förkylning, inget halsont, ingen huvudvärk, bara en fruktansvärd orkeslöshet och feber lite då och då. Linnéa tror på Twar men då ska man ju ha infektion i luftrör, svalg och bihålor.

Detta är alltså en anledning till att jag inte kommenterat gårdagens förlust. En kort kommentar är: Sverige spelade bra, men var inte tillräckligt noggranna i sitt försvarsspel. Det finns en hel del anledning till självrannsakan här. Jag tycker inte att det allra största problemet är de fyra försvarsspelarna utan det kollektiva försvarsspelet. Omställningsspelet till försvarsuppställning tar för lång tid vilket gör att vi är extremt sårbara för kontringar. Det är dock problematiskt hur vi släpper in mål på så många inlägg. Minns tidigare slutspel när Sverige tillåtit inlägg från bättre motstånd (minns t.ex. Argentina VM 2002) eftersom vi varit så trygga med att nicka/stöta bort alla inspel från kanterna. Kanske saknades Daniel Majstorović mer än vi trodde på förhand?

MEN, att Sverige förlorade mot England är ingen katastrof i sig. Blir så trött på hur en del medier beskriver uttåget med ord som Fiasko etc. I dagens papperesutgåva av GT (Expressen) läser jag om åtta fel som Hamrén påstås ha begått. Bl.a. får han kritik för att han startade med Jonas Olsson, herregud hade han startat med Lustig och förlorat hade detta kritiserats i samma uppräkning. Vidare tycker de att han borde bytt ut Elm tidigare (Elm fick för övrigt en etta i betyg). Visst han missade några passningar ganska tidigt i matchen, men efter det tycker jag att han var en av Sveriges bättre spelare. Jag blev till och med lite smått upprörd när de bytte ut honom. Inte bara för att jag tycker han är viktig för Sveriges spel ute på planen utan också för att jag tycker att hans långa inkast skulle kunna vara ett bra vapen de sista minuterna.

From → In Swedish

2 Comments
  1. Johannes Svensson permalink

    Klockrent om Elms inkast och inläggsfot. Jag hade plockat bort Seb Larsson och låtit Elm ta jamd om alla fasta situationer.

  2. Men herregud människa, gå till doktorn. En månad med apati och total utmattning betyder att något är fel. Sluta bete dig som en man och sök hjälp!

Leave a Reply

